Speelt de video niet af? Klik hier.

Moderne & interactieve e-mail

  • Jaar: 2017-2018
  • Categorie: E-mail

Al jaren ben ik enorm geïnteresseerd in het gebruik van exotische technieken binnen e-mail. Waar iedereen altijd maar roept dat bepaalde dingen niet kunnen, zoek ik juist de grenzen op. En wat blijkt? Er kan eigenlijk al heel erg veel. Aangezien elk jaar de compatibiliteit toeneemt, is de techniek nu dusdanig toepasbaar dat het de potentie heeft om het e-maillandschap compleet te gaan veranderen.

Naast interactieve e-mail ben ik al jaren bezig met het bouwen van een moderne e-mail boilerplate welke ik continu vernieuw met de laatste technieken. Waar je vaak ziet dat e-maildevelopers blijven hangen in technieken van jaren terug, is het mijn doel om te zorgen dat dit bij ons niet gebeurd. Binnen The Valley hechten we veel waarde aan het gebruik van dit stramien omdat het zorgt dat de werkprocessen veel efficiënter zijn dan voorheen. Inmiddels is de boilerplate al dusdanig geoptimaliseerd dat je zelfs met beperkte HTML kennis vrij gemakkelijk een e-mail in elkaar kunt knutselen, of in ieder geval aanpassen, wat in een team met diverse disciplines een belangrijke toevoeging is.

Om binnen dit stramien interactieve elementen mogelijk te maken heb ik een front-end techniek ontwikkeld & geïntegreerd waardoor interactieve elementen relatief makkelijk zijn te implementeren en opnieuw te gebruiken. Om het zo laagdrempelig mogelijk op te zetten zorg je immers voor grote adoptie, wat het e-maillandschap en de werkomgeving ten goede komt.

De techniek die ik ontwikkeld heb is niet onopgevallen gebleven en wordt inmiddels al door veel bedrijven gebruikt, waardoor ik moderne & interactieve e-mail binnen Nederland een enorme boost heb kunnen geven.

Check deze e-mail

In de laatste jaren heb ik namens The Valley veel aspecten kunnen integreren bij bedrijven als ABN Amro, Rabobank, Pricewise, de Goede Doelen Loterij en nog vele andere grote & kleine namen. Zij maken inmiddels gebruik van het door mij ontwikkelde stramien en vaak ook interactieve elementen. Van actiemails tot servicemails; het is maar net hoe je het in wilt zetten.

Bekijk hieronder een voorbeeld van het bedrijf 100% E-mail dat mijn techniek & boilerplate heeft overgenomen om te laten zien hoe je interactieve elementen kunt toepassen in een e-mail. De e-mail is gebaseerd op mijn boilerplate en gebruikt een aantal van mijn interactieve elementen die ik in het verleden heb geïntroduceerd bij diverse bedrijven.


Check de e-mail

De verborgen kracht van interactieve e-mail is wanneer je dit combineert met strategie en vooruitstrevend design. Een leuke gimmick in een e-mail is misschien even opvallend, maar zorgt uiteindelijk niet voor betere resultaten!

Interesse in het toepassen van interactieve e-mail of benieuwd naar de boilerplate? Neem dan gewoon even contact op.